Celkové srovnání, které jsme mohli udělat díky Vaší zpětné vazbě během uplynulých 3 let, ukazuje na skupinu pracovišť, které fungují dobře (UK, CŽV, PC a EO) a je tedy třeba usilovat o udržení stávající kvality služeb. Současně vykrystalizovaly dílčí problémy u jednotlivých pracovišť jako je omezená srozumitelnost a transparentní personální struktura u TSV, OPR, VV a OLZ, nedostatečná nabídka aktivního řešení problémů na POOÚ a TSV, nebo nedostatečně uctivé jednání ze stran osob na SKM a OLZ. Nadále je třeba učinit řadu opatření ke zvýšení kvality služeb u pracovišť TSV, POOÚ, OLZ a SKM.
CIV – Centrum informatizace a výpočetní techniky
EO – Ekonomický odbor
OK(CŽV) – Odbor kvalita (oddělení celoživotního vzdělávání)
OLZ – Odbor lidských zdrojů
OPR – Odbor právní
OSPČ – Odbor studijní a pedagogická činnost
OVV – Odbor výzkum a vývoj
PC – Projektové centrum
POOÚ – Pověřenec pro ochranu osobních údajů
PS – Provoz a služby
SKM – Správa kolejí a menz
TSV – Transfer a smluvní výzkum
UN – Univerzitní knihovna
VV – Vnější vztahy
Nejvíce využívané jsou služby útvarů SKM, CIV, EO a UK.
# Využití
df %>%
filter(Výrok == "Využil") %>%
select(-Výrok) %>%
mutate(value = factor(value, levels = c('Ano', 'Ne'))) %>%
pivot_wider(id_cols = "ID", names_from = "Odbor", values_from = "value") %>%
grafBlok(2:15, "Využil jste v přímém kontaktu služeb následujících odborů?", triditKat = "Ano")
df %>%
filter(Výrok == "Využil") %>%
select(-Výrok) %>%
mutate(value = factor(value, levels = c('Ano', 'Ne'))) %>%
pivot_wider(id_cols = "ID", names_from = "Odbor", values_from = "value") %>%
grafBlokRel(2:15, "Využil jste v přímém kontaktu služeb následujících odborů?", triditKat = "Ano")
Činnost odborů je pro uživatele srozumitelná. Kvůli svému specifickému zaměření je tak nejméně srozumitelná činnost TSV a OVV (roli a pravomocím TSV nerozumí téměř třetina respondentů, téměř pětina respondentů neví, co mohou po OVV, TSV a OPR chtít). U TSV a OPR se navíc ukázala i problematická personální orientace uživatelů. Ta je rovněž problematická u personálně velkých odborů jako OLZ, SKM, CIV či PS.
# Role
df %>%
filter(Výrok == "Role") %>%
select(-Výrok) %>%
mutate(value = factor(value,
levels = c('Rozhodně souhlasím', 'Souhlasím',
'Ani souhlas, ani nesouhlas',
'Nesouhlasím', 'Rozhodně nesouhlasím'))) %>%
pivot_wider(id_cols = "ID", names_from = "Odbor", values_from = "value") %>%
grafBlok(2:14, "Rozumím roli a pravomocím tohoto pracoviště.\n(Pouze respondenti, kteří nějaký odbor využili.)", triditKat = "Rozhodně souhlasím")
df %>%
filter(Výrok == "Role") %>%
select(-Výrok) %>%
mutate(value = factor(value,
levels = c('Rozhodně souhlasím', 'Souhlasím',
'Ani souhlas, ani nesouhlas',
'Nesouhlasím', 'Rozhodně nesouhlasím'))) %>%
pivot_wider(id_cols = "ID", names_from = "Odbor", values_from = "value") %>%
grafBlokRel(2:14, "Rozumím roli a pravomocím tohoto pracoviště.\n(Pouze respondenti, kteří nějaký odbor využili.)", triditKat = "Rozhodně souhlasím")
# Kompetence
df %>%
filter(Výrok == "Kompetence") %>%
select(-Výrok) %>%
mutate(value = factor(value,
levels = c('Rozhodně souhlasím', 'Souhlasím',
'Ani souhlas, ani nesouhlas',
'Nesouhlasím', 'Rozhodně nesouhlasím'))) %>%
pivot_wider(id_cols = "ID", names_from = "Odbor", values_from = "value") %>%
grafBlok(2:15, "Vím, co po tomto pracovišti mohu chtít.\n(Pouze respondenti, kteří nějaký odbor využili.)", triditKat = "Rozhodně souhlasím")
df %>%
filter(Výrok == "Kompetence") %>%
select(-Výrok) %>%
mutate(value = factor(value,
levels = c('Rozhodně souhlasím', 'Souhlasím',
'Ani souhlas, ani nesouhlas',
'Nesouhlasím', 'Rozhodně nesouhlasím'))) %>%
pivot_wider(id_cols = "ID", names_from = "Odbor", values_from = "value") %>%
grafBlokRel(2:15, "Vím, co po tomto pracovišti mohu chtít.\n(Pouze respondenti, kteří nějaký odbor využili.)", triditKat = "Rozhodně souhlasím")
# Kontakt
df %>%
filter(Výrok == "Kontakt") %>%
select(-Výrok) %>%
mutate(value = factor(value,
levels = c('Rozhodně souhlasím', 'Souhlasím',
'Ani souhlas, ani nesouhlas',
'Nesouhlasím', 'Rozhodně nesouhlasím'))) %>%
pivot_wider(id_cols = "ID", names_from = "Odbor", values_from = "value") %>%
grafBlok(2:14, "Pokud jsem něco potřeboval, bylo mi jasné, koho mám kontaktovat.\n(Pouze respondenti, kteří nějaký odbor využili.)", triditKat = "Rozhodně souhlasím")
df %>%
filter(Výrok == "Kontakt") %>%
select(-Výrok) %>%
mutate(value = factor(value,
levels = c('Rozhodně souhlasím', 'Souhlasím',
'Ani souhlas, ani nesouhlas',
'Nesouhlasím', 'Rozhodně nesouhlasím'))) %>%
pivot_wider(id_cols = "ID", names_from = "Odbor", values_from = "value") %>%
grafBlokRel(2:14, "Pokud jsem něco potřeboval, bylo mi jasné, koho mám kontaktovat.\n(Pouze respondenti, kteří nějaký odbor využili.)", triditKat = "Rozhodně souhlasím")
Pracoviště ve většině případů nabízelo aktivní řešení problému. Aktivní přístup se však ukázal problematický u POOÚ, TSV, OLZ a OPR.
# Řešení
df %>%
filter(Výrok == "Řešení") %>%
select(-Výrok) %>%
mutate(value = factor(value,
levels = c('Rozhodně nesouhlasím', 'Nesouhlasím',
'Ani souhlas, ani nesouhlas',
'Souhlasím', 'Rozhodně souhlasím'))) %>%
pivot_wider(id_cols = "ID", names_from = "Odbor", values_from = "value") %>%
grafBlok(2:14, "Pracovníci nabízeli jen doporučení co nedělat,\nmožná řešení jsem musel předkládat sám nebo mnou pověřená osoba.\n(Pouze respondenti, kteří nějaký odbor využili.)", triditKat = "Rozhodně nesouhlasím")
df %>%
filter(Výrok == "Řešení") %>%
select(-Výrok) %>%
mutate(value = factor(value,
levels = c('Rozhodně nesouhlasím', 'Nesouhlasím',
'Ani souhlas, ani nesouhlas',
'Souhlasím', 'Rozhodně souhlasím'))) %>%
pivot_wider(id_cols = "ID", names_from = "Odbor", values_from = "value") %>%
grafBlokRel(2:14, "Pracovníci nabízeli jen doporučení co nedělat,\nmožná řešení jsem musel předkládat sám nebo mnou pověřená osoba.\n(Pouze respondenti, kteří nějaký odbor využili.)", triditKat = "Rozhodně nesouhlasím")
V hodnocení uctivého jednání mají obecně všechna pracoviště ZČU velmi vysoké ohodnocení. Míra uctivého jednání je nižší (nad 20% nespokojených): a) u odborů, které stojí na méně kvalifikované pracovní síle (SKM a PS), b) odborů spravujících osobní údaje (POOÚ, OLZ) a c) odborů TSV a OPR.
# Respekt
df %>%
filter(Výrok == "Respekt") %>%
select(-Výrok) %>%
mutate(value = factor(value,
levels = c('Rozhodně souhlasím', 'Souhlasím',
'Ani souhlas, ani nesouhlas',
'Nesouhlasím', 'Rozhodně nesouhlasím'))) %>%
pivot_wider(id_cols = "ID", names_from = "Odbor", values_from = "value") %>%
grafBlok(2:15, "Pracovníci se mnou jednali s úctou a respektem.\n(Pouze respondenti, kteří nějaký odbor využili.)", triditKat = "Rozhodně souhlasím")
df %>%
filter(Výrok == "Respekt") %>%
select(-Výrok) %>%
mutate(value = factor(value,
levels = c('Rozhodně souhlasím', 'Souhlasím',
'Ani souhlas, ani nesouhlas',
'Nesouhlasím', 'Rozhodně nesouhlasím'))) %>%
pivot_wider(id_cols = "ID", names_from = "Odbor", values_from = "value") %>%
grafBlokRel(2:15, "Pracovníci se mnou jednali s úctou a respektem.\n(Pouze respondenti, kteří nějaký odbor využili.)", triditKat = "Rozhodně souhlasím")
V celkovém zhodnocení kvality služeb získala jen polovina porovnávaných servisních pracovišť od alespoň 50% respondentů pozitivní ohodnocení (odpověď „výborná“, „velmi dobrá“). Jako „špatnou“ označila kvalitu služeb 15% a více procent respondentů u pracovišť OPR a TSV.
# Celkové hodnocení
df %>%
filter(Výrok == "Celkem") %>%
select(-Výrok) %>%
mutate(value = factor(value,
levels = c('Výborná', 'Velmi dobrá', 'Dobrá', 'Dostatečná', 'Špatná'))) %>%
pivot_wider(id_cols = "ID", names_from = "Odbor", values_from = "value") %>%
grafBlok(2:15, "Jak celkově hodnotíte kvalitu služeb, které Vám poskytly tyto odbory?\n(Pouze respondenti, kteří nějaký odbor využili.)", triditKat = "Výborná")
df %>%
filter(Výrok == "Celkem") %>%
select(-Výrok) %>%
mutate(value = factor(value,
levels = c('Výborná', 'Velmi dobrá', 'Dobrá', 'Dostatečná', 'Špatná'))) %>%
pivot_wider(id_cols = "ID", names_from = "Odbor", values_from = "value") %>%
grafBlokRel(2:15, "Jak celkově hodnotíte kvalitu služeb, které Vám poskytly tyto odbory?\n(Pouze respondenti, kteří nějaký odbor využili.)", triditKat = "Výborná")
František Kalvas, kalvas@kss.zcu.cz, +420 775 640 158
Gabriela Fatková, gfatkova@ksa.zcu.cz, +420 723 298 449