Hlavní zjištění

Poděkování obětavým respondentům

Srdečně děkujeme všem respondentům, kteří reagovali. Bez Vás by tato analýza vůbec nebyla možná! Díky Vám a Vaší ochotě jsme společně dosáhli velmi slušné míry návratnosti kolem 30 %. A díky Vaší trpělivosti i slušné míry dokončení dotazníku - kolem 60 %. Výsledkem je, že jste nám poskytli dostatek dat, takže následující analýza má smysl a může o něčem vypovídat, protože reprezentuje pohled dostatečně velké skupiny zaměstnanců ZČU. A za to Vám ještě jednou děkujeme!

Víme, že dotazník nebyl jednoduchý, proto si tak vážíme Vaší ochoty a trpělivosti a budeme na zlepšení dotazníku pracovat, aby příští dotazování bylo zase o něco hladší a příjemnější. Pokud máte k dotazníku nějaké připomínky, velice rádi se s nimi seznámíme, neváhejte nám napsat (). Náš úkol je zprostředkovat vedení ZČU maximálně nezkreslenou zpětnou vazbu od všech zaměstnanců, bez Vás není možné tento důležitý úkol plnit. Dobře víme, že Váš úkol a Vaše práce není vyplňovat dotazníky, ale bádat, učit nebo vědě a výuce poskytovat podporu.

Podívejme se ještě jednou na údaje o Vaší participaci podrobněji. 2524 zaměstnanci ZČU byli osloveni a požádáni o vyplnění dotazníku. Na alespoň jednu věcnou otázku odpověděl 751 zaměstnanec. Dotazník dokončili 482 zaměstnanci ZČU. Reagovalo tedy 29.8 %, 64.2 % reagujících dotazník dokončilo. Ze všech oslovených tedy dotazník dokončilo 19.1 %. Míra dokončení dotazníku i míra samotné participace se lišily na jednotlivých součástech, jak ukážeme níže.

Shrnutí hlavních zjištění

  • byť chápeme tuto prezentaci jako hledání inspirace, kde se mohou jednotlivé odbory zlepšovat, nikoli jako soutěž, shrňme si jak jednotlivé odbory a jejich služby relativně vůči sobě dopadly:
    • nejlépe je hodnocena Univerzitní knihovna (resp. její služby),
    • poté Ekonomický odbor (resp. jeho služby),
    • poté Centrum informatizace a výpočetní techniky (resp. jeho služby),
    • poté Odbor právní (resp. jeho služby) a
    • nejhůře Transfer a smluvní výzkum (resp. jeho služby)
  • obecně je nejsilnější stránkou všech odborů uctivé jednání
  • nejslabšími stránkami pak nabídka řešení a nízká personální orientace (respondenti se neorientují, koho kontaktovat)
  • hojně využívané jsou služby CIV, EO a UK, méně OP a málo TSV

Hlavní zjištění I.

  • vynikající hodnocení Univerzitní knihovny - z respondentů,
    kteří ji využili:
    • 93 % chápe její roli
    • 93 % ví, co po ní může chtít
    • 77 % ví, na koho se obrátit
    • 74 % získalo řešení, nikoli doporučení, co nedělat
    • 86 % hodnotí služby jako velmi dobré či výborné, 1 % jako špatné
  • nepochopení Odboru transferu technologií a jeho špatné hodnocení - z respondentů, kteří ho využili jen:
    • 53 % chápe jeho roli
    • 48 % ví, co po něm může chtít
    • 46 % ví, na koho se obrátit
    • 33 % získalo řešení, nikoli doporučení, co nedělat
    • 22 % hodnotí služby jako velmi dobré či výborné, 19 % jako špatné

Hlavní zjištění II.

  • uctivé jednání je nejsilnější stránka:
    UK (95 %!), EO (88 %), CIV (80 %), OP (77 %) a TSV (76 %)

  • nabídka řešení je největší slabina:
    UK (74 %), CIV (61 %), EO (52 %), OP (45 %) a TSV (33 %)

  • nízká personální orientace je také velmi problematická:
    UK (77 %), EO (66 %), CIV (55 %), TSV (46 %) a OP (43 %)

  • míra porozumění roli odboru a požadavkům na něj variuje od výborných 93 %(!) UK přes velmi dobrých cca 80 % EO a CIV, dobrých cca 70 % OP, až po neuspokojivých cca 50 % TSV

  • celkové hodnocení má značný rozptyl, ať sečteme podíly kategorií výborně a velmi dobře, nebo spočteme průměrnou známku:
    UK (86 %; 1,8), EO (67 %; 2,2), CIV (49 %; 2,6), OP (40 %; 2,9) a TSV (22 %; 3,4)

Hlavní zjištění III.

  • Univerzitní knihovna: její nejsilnější stránkou jsou uctivé jednání (95 %!) a porozumění roli odboru a požadavkům na něj (93 %!), nejslabší pak jsou nabídka řešení (74 %) a nízká personální orientace (77 %)
  • služby UK reagují bez urgencí 90 %(!), v adekvátním čase 85–95 %(!), s vynikajícím nasazením 88–98 %(!) a výbornou kvalitou 78–86 %
  • nejlépe hodnocená služba UK je Knihovnicko-informační, reprografické a tiskové služby a nejhůře Ediční činnost a evidence publikační a vědecko-výzkumné činnosti

Hlavní zjištění IV.

  • Ekonomický odbor: jeho nejsilnější stránkou je uctivé jednání (88 %), nejslabší nabídka řešení (50 %)
  • služby EO reagují bez urgencí 86–96 %(!), v adekvátním čase 86–93 %(!), s velmi dobrým nasazením 81–89 % a velmi dobré kvalitě 69–79 %
  • nejlépe hodnocená služba EO je Provoz pokladen a nejhůře Evidence smluv a majetku

Hlavní zjištění V.

  • Centrum informatizace a výpočetní techniky: jeho nejsilnější stránkou jsou porozumění roli odboru a požadavkům na něj (80 %) a uctivé jednání (80 %), nejslabší pak jsou nízká personální orientace (55 %) a nabídka řešení (61 %)
  • služby CIV reagují více méně bez urgencí 74–86 %, v adekvátním čase 74–84 %, s velmi dobrým nasazením 71–84 % a dobrou kvalitou 53–71 %
  • služby CIV jsou hodnoceny v jednotlivých kritériích velmi dobře (71–86 %), o něco lépe je hodnocena Spolehlivost a bezpečnost ICT, a o něco hůře Provoz a rozvoj centrální ICT infrastruktury

Hlavní zjištění VI.

  • Odbor právní: jeho nejsilnější stránkou je uctivé jednání (77 %), nejslabší jsou nízká personální orientace (43 %) a nabídka řešení (45 %)
  • služby OP reagují více méně bez urgencí 74–81 %, v celkem adekvátním čase 72–74 %, s ještě dobrým nasazením 54–67 % a horší kvalitou 48–54 %
  • služby OP jsou hodnoceny velmi podobně, vymyká se pouze Řešení a správa vnitřní legislativy, a to nižším nasazením

Hlavní zjištění VII.

  • Transfer a smluvní výzkum: jeho nejsilnější stránkou je uctivé jednání (75 %), nejslabší nabídka řešení (33 %)
  • služby TSV reagují ještě v přijatelné míře bez urgencí 63–66 %, ale méně v adekvátním čase 47–50 % a s dobrým nasazením 50–53 %, také kvalita není hodnocena dobře 27–31 %
  • služby TSV jsou hodnoceny téměř stejně

Metodologie výzkumu a charakteristiky vzorku

Metodologie výzkumu I.

  • K hodnocení bylo vybráno 5 odborů:
    • Ekonomický
    • Právní
    • Transfer technologií
    • CIV
    • Univerzitní knihovna
  • U každého z nich byly k hodnocení vybrány 3, nebo 4 služby.
  • Jako metoda byl zvolen online dotazník, který vycházel ze způsobu hodnocení služeb, ke kterému na ZČU došlo na jaře 2016.
  • Tentokrát jsme sběr dat administrovali sami pomocí platformy Click4Survey. Odkaz na online dotazník je zde.

Metodologie výzkumu II.

  • Odbor hodnotili pouze ti respondenti, kteří využili služeb odboru v posledních 12 měsících, totéž platí pro hodnocení služby.

  • Některé otázky byly formulovány negativně, pro účely přehlednosti prezentace jsou formulovány pozitivně a odpovědi příslušným způsobem obráceny.

  • V této prezentaci sledujeme především souhrnný podíl respondentů v kategoriích:
    • rozhodně ano a ano, nebo
    • výborně a velmi dobře.
  • Sledujeme, zda souhrnný podíl dosahuje 90 %, 75 %, 60 %, nebo méně. Stejná hodnotící škála jako pro studenty.

Zapojení součástí

Návratnost

Dokončení dotazníku

Vidíme, že nejintenzivněji na šetření participovali respondenti FPE, FF, NTC a UJP, kde odpovědělo alespoň na jednu věcnou otázku kolem 40 % zaměstnanců. Na FPE a FF také téměř 30 % všech oslovených respondentů dotazník dokončilo. Na většině dalších součástí byla návratnost (odpověď na alespoň jednu věcnou otázku) kolem 30 % a kolem 20 % všech oslovených dotazník dokončilo. Výjimkami jsou:

  • FDUSL, kde byla návratnost jen 23,2 %, přestože míra dokončení byla 17,4 %.
  • FEK, kde navzdory vysoké návratnosti (36,5 %) byla nižší míra dokončení dotazníku (16,2 %)
  • FPR, kde jsou obě míry participace na šetření velmi nízké (11,9 % resp. 8,5 %), naše šetření tedy vypovídá jen velmi omezeně, jak FPR vnímá vybrané služby, což je škoda, když byl jedním z hodnocených odborů Odbor právní

Charakteristiky vzorku

Nyní se podívejme na charakteristiky vzorku respondentů, kteří se šetření zúčastnili.

Věk respondenta

Pozice, kde respondent na ZČU pracuje

V další části analýzy budeme některé grafy vytvářet zvlášť jak pro řadové zaměstnance, tak pro vedoucí pracovníky. Za vedoucí považujeme respondenty, kteří se sami zařadili do kategorií Vedení fakulty, Vedoucí katedry nebo Vedení katedry. Za řadové zaměstnance považujeme ty respondenty, kteří se sami zařadili pouze do kategorií Akademik/vědec nebo THP.

Srovnání odborů

Kolik respondentů hodnotilo jednotlivé odbory

Je patrné, že během vyplňování dotazníku respondenti ‘odpadávali’. Víme, že dotazování bylo náročné a děkujeme ještě jednou všem, kteří dotazník vyplnili až do konce!

Nejvíce využívají respondenti služeb CIV, EO a UK (mezi 60 % a 50 %). OP využívá necelá 1/3, TSV necelá 1/8 respondentů.

Jen vedoucí pracovníci

Jen řadoví zaměstnanci

Využití odborů

Jen vedoucí pracovníci

Jen řadoví zaměstnanci

Porozumění pravomocím a roli odboru

Porozumění roli a pravomocím hodnotili pouze ti respondenti, kteří využili služeb odboru. Je otázka, jak zlepšit porozumění roli odboru tam, kde jí rozumí méně než 75 % respondentů.

Nejlépe respondenti rozumí roli UK (93 %), a stále velmi dobré porozumění (cca 80 %) mají pro CIV a EO. Ale jen 72 % rozumí roli OP a 53 % TT. Podobně respondenti hodnotí i orientaci v požadavcích na odbory (násl. snímek):

Jen vedoucí pracovníci

Jen řadoví zaměstnanci

Porozumění možným požadavkům na odbor

Jen vedoucí pracovníci

Jen řadoví zaměstnanci

Personální orientace

Maximálně 77 % dotázaných (UK) ví, koho kontaktovat. Je otázka, jak zlepšit orientaci, která je u dalších odborů jen nižší.

Nejlépe se respondenti orientují na UK (77 %), ještě dobrou orientaci (66 %) mají na EO. Nedostatečná orintace je již u CIV (55 %), TT (46 %) a nejhorší u OP (43 %).

Jen vedoucí pracovníci

Jen řadoví zaměstnanci

Nabídka řešení ze strany odborů

Nabízení řešení je obecně největší slabina hodnocených odborů, žádný z nich nedosáhl 75 %.

Nejčastěji získávají respondenti řešení od UK (74 %) a ještě dobrou nabídku řešení mají od CIV (61 %). Nedostatečně nabízí řešení EO (52 %), OP (45 %) a nejméně TT (33 %).

Jen vedoucí pracovníci

Jen řadoví zaměstnanci

Úcta prokázaná respondentům

Úcta je obecně nejsilnější stránka hodnocených odborů, všechny dosáhly minimálně 75 %. V tomto ohledu můžeme být s odbory naprosto spokojení.

Nejčastěji vnímají respondenti úctu od UK (95 %!), velmi dobře si vede EO (88 %), CIV (80 %), OP (77 %) a TT (76 %).

Jen vedoucí pracovníci

Jen řadoví zaměstnanci

Celkové hodnocení

Celkové hodnocení má značný rozptyl. Podívejme se, jaký podíl respondentů hodnotí kvalitu služeb odborů jako výborné nebo velmi dobré.

Nejlépe respondenti hodnotí UK (86 %), poté s odstupem EO (67 %), CIV (49 %), OP (40 %) a TT (22 %).

Jen vedoucí pracovníci

Jen řadoví zaměstnanci

Ekonomický odbor

Celkový přehled

Ekonomický odbor - celkový přehled: všichni respondentni

Ekonomický odbor - celkový přehled: vedoucí zaměstnanci

Ekonomický odbor - celkový přehled: řadoví zaměstnanci

Srovnání frekvence služeb

Ekonomický odbor - srovnání frekvence služeb: všichni respondentni

Pokud už respondenti využijí služby Účetní doklady a Provoz pokladen, využívají je velmi často. Službu Evidence majetku vůbec nevyužije více než 50 % respondentů.

Ekonomický odbor - srovnání frekvence služeb: vedoucí zaměstnanci

Ekonomický odbor - srovnání frekvence služeb: řadoví zaměstnanci

Srovnání urgencí

Ekonomický odbor - srovnání urgencí: všichni respondentni

Ekonomický odbor - srovnání urgencí: častí uživatelé (5x+)

Ekonomický odbor - srovnání urgencí: vedoucí zaměstnanci

Ekonomický odbor - srovnání urgencí: řadoví zaměstnanci

Srovnání včasnosti

Ekonomický odbor - srovnání včasnosti: všichni respondentni

Ekonomický odbor - srovnání včasnosti: častí uživatelé (5x+)

Ekonomický odbor - srovnání včasnosti: vedoucí zaměstnanci

Ekonomický odbor - srovnání včasnosti: řadoví zaměstnanci

Srovnání nasazení

Ekonomický odbor - srovnání nasazení: všichni respondentni

Ekonomický odbor - srovnání nasazení: častí uživatelé (5x+)

Ekonomický odbor - srovnání nasazení: vedoucí zaměstnanci

Ekonomický odbor - srovnání nasazení: řadoví zaměstnanci

Srovnání kvality

Ekonomický odbor - srovnání kvality: všichni respondentni

Ekonomický odbor - srovnání kvality: častí uživatelé (5x+)

Ekonomický odbor - srovnání kvality: vedoucí zaměstnanci

Ekonomický odbor - srovnání kvality: řadoví zaměstnanci

Účetní doklady

Účetní doklady - přehled služby: všichni respondentni

Účetní doklady - přehled služby: častí uživatelé (5x+)

Účetní doklady - přehled služby: vedoucí zaměstnanci

Účetní doklady - přehled služby: řadoví zaměstnanci

Evidence smluv a majetku

Evidence smluv a majetku - přehled služby: všichni respondentni

Evidence smluv a majetku - přehled služby: častí uživatelé (5x+)

Evidence smluv a majetku - přehled služby: vedoucí zaměstnanci

Evidence smluv a majetku - přehled služby: řadoví zaměstnanci

Provoz pokladen

Provoz pokladen - přehled služby: všichni respondentni

Provoz pokladen - přehled služby: častí uživatelé (5x+)

Provoz pokladen - přehled služby: vedoucí zaměstnanci

Provoz pokladen - přehled služby: řadoví zaměstnanci

Odbor právní

Celkový přehled

Odbor právní - celkový přehled: všichni respondentni

Odbor právní - celkový přehled: vedoucí zaměstnanci

Odbor právní - celkový přehled: řadoví zaměstnanci

Srovnání frekvence služeb

Odbor právní - srovnání frekvence služeb: všichni respondentni

Nejčastěji respondenti využívají službu Kontrola smluv a právní poradenství (87 %) a Agenda spojená s veřejnými zakázkami (50 %). Pro obě služby mají dvě skupiny uživatelů: časté (10+x) a řídké (1x či 2x).

Řešení a správa vnitřní legislativy je využívána méně (34 %) a nejméně Chod spisovny a archivu (16 %). Obě služby respondenti využívají především zřídka (1x či 2x).

Odbor právní - srovnání frekvence služeb: vedoucí zaměstnanci

Odbor právní - srovnání frekvence služeb: řadoví zaměstnanci

Srovnání urgencí

Odbor právní - srovnání urgencí: všichni respondentni

Odbor právní - srovnání urgencí: častí uživatelé (5x+)

Odbor právní - srovnání urgencí: vedoucí zaměstnanci

Odbor právní - srovnání urgencí: řadoví zaměstnanci

Srovnání včasnosti

Odbor právní - srovnání včasnosti: všichni respondentni

Odbor právní - srovnání včasnosti: častí uživatelé (5x+)

Odbor právní - srovnání včasnosti: vedoucí zaměstnanci

Odbor právní - srovnání včasnosti: řadoví zaměstnanci

Srovnání nasazení

Odbor právní - srovnání nasazení: všichni respondentni

Odbor právní - srovnání nasazení: častí uživatelé (5x+)

Odbor právní - srovnání nasazení: vedoucí zaměstnanci

Odbor právní - srovnání nasazení: řadoví zaměstnanci

Srovnání kvality

Odbor právní - srovnání kvality: všichni respondentni

Odbor právní - srovnání kvality: častí uživatelé (5x+)

Odbor právní - srovnání kvality: vedoucí zaměstnanci

Odbor právní - srovnání kvality: řadoví zaměstnanci

Kontrola smluv a právní poradenství

Kontrola smluv a právní poradenství - přehled služby: všichni respondentni

Kontrola smluv a právní poradenství - přehled služby: častí uživatelé (5x+)

Kontrola smluv a právní poradenství - přehled služby: vedoucí zaměstnanci

Kontrola smluv a právní poradenství - přehled služby: řadoví zaměstnanci

Řešení a správa vnitřní legislativy

Řešení a správa vnitřní legislativy - přehled služby: všichni respondentni

Řešení a správa vnitřní legislativy - přehled služby: častí uživatelé (5x+)

Řešení a správa vnitřní legislativy - přehled služby: vedoucí zaměstnanci

Řešení a správa vnitřní legislativy - přehled služby: řadoví zaměstnanci

Agenda spojená s veřejnými zakázkami

Agenda spojená s veřejnými zakázkami - přehled služby: všichni respondentni

Agenda spojená s veřejnými zakázkami - přehled služby: častí uživatelé (5x+)

Agenda spojená s veřejnými zakázkami - přehled služby: vedoucí zaměstnanci

Agenda spojená s veřejnými zakázkami - přehled služby: řadoví zaměstnanci

Chod spisovny a archivu

Chod spisovny a archivu - přehled služby: všichni respondentni

Chod spisovny a archivu - přehled služby: častí uživatelé (5x+)

Chod spisovny a archivu - přehled služby: vedoucí zaměstnanci

Chod spisovny a archivu - přehled služby: řadoví zaměstnanci

Transfer a smluvní výzkum

Celkový přehled

Transfer a smluvní výzkum - celkový přehled: všichni respondentni

Transfer a smluvní výzkum - celkový přehled: vedoucí zaměstnanci

Transfer a smluvní výzkum - celkový přehled: řadoví zaměstnanci

Srovnání frekvence služeb

Transfer a smluvní výzkum - srovnání frekvence služeb: všichni respondentni

Pokud už respondenti využijí nějakou službu TSV, tak je to Koordinace řízení transferu znalostí a technologií. Obecně jsou ale služby TSV využívány málo a zřídka, byť je zde několik málo respondentů, kteří hodnocené služby využívají velmi často (10+x).

Transfer a smluvní výzkum - srovnání frekvence služeb: vedoucí zaměstnanci

Transfer a smluvní výzkum - srovnání frekvence služeb: řadoví zaměstnanci

Srovnání urgencí

Transfer a smluvní výzkum - srovnání urgencí: všichni respondentni

Transfer a smluvní výzkum - srovnání urgencí: častí uživatelé (5x+)

Transfer a smluvní výzkum - srovnání urgencí: vedoucí zaměstnanci

Transfer a smluvní výzkum - srovnání urgencí: řadoví zaměstnanci

Srovnání včasnosti

Transfer a smluvní výzkum - srovnání včasnosti: všichni respondentni

Transfer a smluvní výzkum - srovnání včasnosti: častí uživatelé (5x+)

Transfer a smluvní výzkum - srovnání včasnosti: vedoucí zaměstnanci

Transfer a smluvní výzkum - srovnání včasnosti: řadoví zaměstnanci

Srovnání nasazení

Transfer a smluvní výzkum - srovnání nasazení: všichni respondentni

Transfer a smluvní výzkum - srovnání nasazení: častí uživatelé (5x+)

Transfer a smluvní výzkum - srovnání nasazení: vedoucí zaměstnanci

Transfer a smluvní výzkum - srovnání nasazení: řadoví zaměstnanci

Srovnání kvality

Transfer a smluvní výzkum - srovnání kvality: všichni respondentni

Transfer a smluvní výzkum - srovnání kvality: častí uživatelé (5x+)

Transfer a smluvní výzkum - srovnání kvality: vedoucí zaměstnanci

Transfer a smluvní výzkum - srovnání kvality: řadoví zaměstnanci

Koordinace řízení transferu znalostí a technologií

Koordinace řízení transferu znalostí a technologií - přehled služby: všichni respondentni

Koordinace řízení transferu znalostí a technologií - přehled služby: častí uživatelé (5x+)

Koordinace řízení transferu znalostí a technologií - přehled služby: vedoucí zaměstnanci

Koordinace řízení transferu znalostí a technologií - přehled služby: řadoví zaměstnanci

Metodické řízení a koordinace smluvního výzkumu

Metodické řízení a koordinace smluvního výzkumu - přehled služby: všichni respondentni

Metodické řízení a koordinace smluvního výzkumu - přehled služby: častí uživatelé (5x+)

Metodické řízení a koordinace smluvního výzkumu - přehled služby: vedoucí zaměstnanci

Metodické řízení a koordinace smluvního výzkumu - přehled služby: řadoví zaměstnanci

Koordinace aktivit v oblasti podpory podnikání

Koordinace aktivit v oblasti podpory podnikání - přehled služby: všichni respondentni

Koordinace aktivit v oblasti podpory podnikání - přehled služby: častí uživatelé (5x+)

Koordinace aktivit v oblasti podpory podnikání - přehled služby: vedoucí zaměstnanci

Koordinace aktivit v oblasti podpory podnikání - přehled služby: řadoví zaměstnanci

Centrum informatizace a výpočetní techniky

Celkový přehled

Centrum informatizace a výpočetní techniky - celkový přehled: všichni respondentni

Centrum informatizace a výpočetní techniky - celkový přehled: vedoucí zaměstnanci

Centrum informatizace a výpočetní techniky - celkový přehled: řadoví zaměstnanci

Srovnání frekvence služeb

Centrum informatizace a výpočetní techniky - srovnání frekvence služeb: všichni respondentni

Nejčastěji respondenti využívají službu Provoz a rozvoj centrální ICT infrastruktury (57 %). Obecně platí, že hodnocené služby CIV jsou využívané spíše zřídka (1x, 2x či 3x), pokud už jsou využívané, ale je tu vždy úzká skupina respondentů (do 10 %), která služby využívá velmi intenzivně (10+x). Výjimkou je Koordinace ICT dle strategických dokumentů, která je využívána velmi málo (5 %) vzhledem ke svému specifickému charakteru.

Centrum informatizace a výpočetní techniky - srovnání frekvence služeb: vedoucí zaměstnanci

Centrum informatizace a výpočetní techniky - srovnání frekvence služeb: řadoví zaměstnanci

Srovnání urgencí

Centrum informatizace a výpočetní techniky - srovnání urgencí: všichni respondentni

Centrum informatizace a výpočetní techniky - srovnání urgencí: častí uživatelé (5x+)

Centrum informatizace a výpočetní techniky - srovnání urgencí: vedoucí zaměstnanci

Centrum informatizace a výpočetní techniky - srovnání urgencí: řadoví zaměstnanci

Srovnání včasnosti

Centrum informatizace a výpočetní techniky - srovnání včasnosti: všichni respondentni

Centrum informatizace a výpočetní techniky - srovnání včasnosti: častí uživatelé (5x+)

Centrum informatizace a výpočetní techniky - srovnání včasnosti: vedoucí zaměstnanci

Centrum informatizace a výpočetní techniky - srovnání včasnosti: řadoví zaměstnanci

Srovnání nasazení

Centrum informatizace a výpočetní techniky - srovnání nasazení: všichni respondentni

Centrum informatizace a výpočetní techniky - srovnání nasazení: častí uživatelé (5x+)

Centrum informatizace a výpočetní techniky - srovnání nasazení: vedoucí zaměstnanci

Centrum informatizace a výpočetní techniky - srovnání nasazení: řadoví zaměstnanci

Srovnání kvality

Centrum informatizace a výpočetní techniky - srovnání kvality: všichni respondentni

Centrum informatizace a výpočetní techniky - srovnání kvality: častí uživatelé (5x+)

Centrum informatizace a výpočetní techniky - srovnání kvality: vedoucí zaměstnanci

Centrum informatizace a výpočetní techniky - srovnání kvality: řadoví zaměstnanci

Provoz a rozvoj centrální ICT infrastruktury

Provoz a rozvoj centrální ICT infrastruktury - přehled služby: všichni respondentni

Provoz a rozvoj centrální ICT infrastruktury - přehled služby: častí uživatelé (5x+)

Provoz a rozvoj centrální ICT infrastruktury - přehled služby: vedoucí zaměstnanci

Provoz a rozvoj centrální ICT infrastruktury - přehled služby: řadoví zaměstnanci

Provoz a podpora IS pro řízení a výuku

Provoz a podpora IS pro řízení a výuku - přehled služby: všichni respondentni

Provoz a podpora IS pro řízení a výuku - přehled služby: častí uživatelé (5x+)

Provoz a podpora IS pro řízení a výuku - přehled služby: vedoucí zaměstnanci

Provoz a podpora IS pro řízení a výuku - přehled služby: řadoví zaměstnanci

Spolehlivost a bezpečnost ICT

Spolehlivost a bezpečnost ICT - přehled služby: všichni respondentni

Spolehlivost a bezpečnost ICT - přehled služby: častí uživatelé (5x+)

Spolehlivost a bezpečnost ICT - přehled služby: vedoucí zaměstnanci

Spolehlivost a bezpečnost ICT - přehled služby: řadoví zaměstnanci

Koordinace ICT dle strategických dokumentů

Koordinace ICT dle strategických dokumentů - přehled služby: všichni respondentni

Koordinace ICT dle strategických dokumentů - přehled služby: častí uživatelé (5x+)

Koordinace ICT dle strategických dokumentů - přehled služby: vedoucí zaměstnanci

Koordinace ICT dle strategických dokumentů - přehled služby: řadoví zaměstnanci

Univerzitní knihovna

Celkový přehled

Univerzitní knihovna - celkový přehled: všichni respondentni

Univerzitní knihovna - celkový přehled: vedoucí zaměstnanci

Univerzitní knihovna - celkový přehled: řadoví zaměstnanci

Srovnání frekvence služeb

Univerzitní knihovna - srovnání frekvence služeb: všichni respondentni

Všechny tři hodnocené služby jsou využívané poměrně často, každá přes 40 % respondentů, kteří využily služeb UK za posledních 12 měsíců. U všech služeb se objevují dvě skupiny uživatelů, jak řídcí (1x, či 2x), tak častí (10+x).
Časté uživatele má především Budování fondu klasických a elektronických informačních zdrojů, ale přesto je využívána celkově stejně intenzivně jako Knihovnicko-informační, reprografické a tiskové služby.

Univerzitní knihovna - srovnání frekvence služeb: vedoucí zaměstnanci

Univerzitní knihovna - srovnání frekvence služeb: řadoví zaměstnanci

Srovnání urgencí

Univerzitní knihovna - srovnání urgencí: všichni respondentni

Univerzitní knihovna - srovnání urgencí: častí uživatelé (5x+)

Univerzitní knihovna - srovnání urgencí: vedoucí zaměstnanci

Univerzitní knihovna - srovnání urgencí: řadoví zaměstnanci

Srovnání včasnosti

Univerzitní knihovna - srovnání včasnosti: všichni respondentni

Univerzitní knihovna - srovnání včasnosti: častí uživatelé (5x+)

Univerzitní knihovna - srovnání včasnosti: vedoucí zaměstnanci

Univerzitní knihovna - srovnání včasnosti: řadoví zaměstnanci

Srovnání nasazení

Univerzitní knihovna - srovnání nasazení: všichni respondentni

Univerzitní knihovna - srovnání nasazení: častí uživatelé (5x+)

Univerzitní knihovna - srovnání nasazení: vedoucí zaměstnanci

Univerzitní knihovna - srovnání nasazení: řadoví zaměstnanci

Srovnání kvality

Univerzitní knihovna - srovnání kvality: všichni respondentni

Univerzitní knihovna - srovnání kvality: častí uživatelé (5x+)

Univerzitní knihovna - srovnání kvality: vedoucí zaměstnanci

Univerzitní knihovna - srovnání kvality: řadoví zaměstnanci

Knihovnicko-informační, reprografické a tiskové služby

Knihovnicko-informační, reprografické a tiskové služby - přehled služby: všichni respondentni

Knihovnicko-informační, reprografické a tiskové služby - přehled služby: častí uživatelé (5x+)

Knihovnicko-informační, reprografické a tiskové služby - přehled služby: vedoucí zaměstnanci

Knihovnicko-informační, reprografické a tiskové služby - přehled služby: řadoví zaměstnanci

Budování fondu klasických a elektronických informačních zdrojů

Budování fondu klasických a elektronických informačních zdrojů - přehled služby: všichni respondentni

Budování fondu klasických a elektronických informačních zdrojů - přehled služby: častí uživatelé (5x+)

Budování fondu klasických a elektronických informačních zdrojů - přehled služby: vedoucí zaměstnanci

Budování fondu klasických a elektronických informačních zdrojů - přehled služby: řadoví zaměstnanci

Ediční činnost a evidence publikační a vědecko-výzkumné činnosti

Ediční činnost a evidence publikační a vědecko-výzkumné činnosti - přehled služby: všichni respondentni

Ediční činnost a evidence publikační a vědecko-výzkumné činnosti - přehled služby: častí uživatelé (5x+)

Ediční činnost a evidence publikační a vědecko-výzkumné činnosti - přehled služby: vedoucí zaměstnanci

Ediční činnost a evidence publikační a vědecko-výzkumné činnosti - přehled služby: řadoví zaměstnanci

Srovnání všech služeb

Srovnání frekvence služeb (podíl ze všech respondentů)

Srovnání všech služeb - srovnání frekvence služeb: všichni respondentni

I když přihlédneme k tomu, že 1/3 respondentů dotazník nedokončila, je patrné, že nejvíce jsou využívané služby EO (velký podíl 10+x). Poté to jsou služby CIV a UK. Méně jsou využívané služby OP a nejméně TSV. Některé specializované služby OP a CIV jsou využívané stejně málo, jako služby TSV.
Na následujícím snímku je vidět, že EO, OP a UK nabízí služby, které významná část respondentů využívá velmi často (10+x).

Srovnání všech služeb - srovnání frekvence služeb: vedoucí zaměstnanci

Srovnání všech služeb - srovnání frekvence služeb: řadoví zaměstnanci

Srovnání frekvence služeb (podíl z uživatelů služeb)

Srovnání všech služeb - srovnání frekvence služeb: všichni respondentni

Srovnání všech služeb - srovnání frekvence služeb: vedoucí zaměstnanci

Srovnání všech služeb - srovnání frekvence služeb: řadoví zaměstnanci

Srovnání urgencí

Srovnání všech služeb - srovnání urgencí: všichni respondentni

Srovnání všech služeb - srovnání urgencí: častí uživatelé (5x+)

Srovnání všech služeb - srovnání urgencí: vedoucí zaměstnanci

Srovnání všech služeb - srovnání urgencí: řadoví zaměstnanci

Srovnání včasnosti

Srovnání všech služeb - srovnání včasnosti: všichni respondentni

Srovnání všech služeb - srovnání včasnosti: častí uživatelé (5x+)

Srovnání všech služeb - srovnání včasnosti: vedoucí zaměstnanci

Srovnání všech služeb - srovnání včasnosti: řadoví zaměstnanci

Srovnání nasazení

Srovnání všech služeb - srovnání nasazení: všichni respondentni

Srovnání všech služeb - srovnání nasazení: častí uživatelé (5x+)

Srovnání všech služeb - srovnání nasazení: vedoucí zaměstnanci

Srovnání všech služeb - srovnání nasazení: řadoví zaměstnanci

Srovnání kvality

Srovnání všech služeb - srovnání kvality: všichni respondentni

Srovnání všech služeb - srovnání kvality: častí uživatelé (5x+)

Srovnání všech služeb - srovnání kvality: vedoucí zaměstnanci

Srovnání všech služeb - srovnání kvality: řadoví zaměstnanci

Srovnání všech služeb - shrnutí

  • frekvence využití a hodnocení služeb koreluje s frekvencí využití a hodnocením odboru jako celku:
    • opět je nejlépe hodnocena UK (resp. její služby),
    • poté EO (resp. jeho služby),
    • poté CIV (resp. jeho služby),
    • poté OP (resp. jeho služby) a
    • nejhůře TSV (resp. jeho služby)

Děkujeme za Vaší laskavou pozornost!

František (, +420 775 640 158)
je Vám k dispozici, pokud máte otázky nebo připomínky.